کانادا با جذب ۴۰۱,۰۰۰ مهاجر در سال ۲۰۲۱ رکورد تاریخی زد

اداره مهاجرت طی پاندمی کرونا منحصرا به افرادی که داخل کانادا اقامت موقت داشتند، اقامت دائم داد و به هدف مهاجرتی خود برای سال ۲۰۲۱ دست یافت.

کانادا برای دومین بار پس از تاسیس این کشور در سال ۱۸۶۷ امسال به بیش از ۴۰۰,۰۰۰ نفر اقامت دائم داده است. این را اداره مهاجرت کانادا طی بیانیه‌ای رسمی خبر داده است.

این اداره همچنین تایید کرده است که کانادا رکورد کل تاریخ این کشور را در اعطای اقامت دائم طی یک سال شکسته است.

قبل از این در سال ۱۹۱۳ بود که مهاجران تازه وارد کانادا از رقم ۴۰۰,۰۰۰ نفر گذشتند اما با آغاز جنگ جهانی اول و سال‌های بعد از آن، ورود مهاجر به کانادا کاهش داشت.

قبل از پاندمی کرونا کانادا قصد داشت در سال ۲۰۲۰ از ۳۴۱,۰۰۰ مقیم دائم جدید استقبال کند. اما تنها ۱۸۴,۰۰۰ نفر توانستند در آن سال اقامت دائم بگیرند. هرچند کانادا عزم خود را جزم کرد تا برای ترمیم اقتصاد از لطمات کرونا، مهاجرت را افزایش دهد و در سال ۲۰۲۱ به ۴۰۱,۰۰۰ نفر اقامت دائم دهد.

اداره مهاجرت کانادا توانسته امسال با تکنیک‌هایی به هدف مهاجرتی خود دست یابد. مهاجرت به کانادا یا همان لندینگ زمانی رخ می‌دهد که یا فردی که دارای اقامت موقت کاناداست، اقامت دائم بگیرد و یا از خارج از کانادا بیاید و رسما اقامت دائم اخذ کند. قبل از پاندمی، اکثر مهاجران جدید از خارج از کانادا می‌آمدند. امسال اما اداره مهاجرت تمرکز خود را بر تبدیل وضعیت مقیمان موقت داخل کانادا به اقامت دائم معطوف کرده بود. علت این تصمیم این بود که افرادی که داخل کانادا هستند کمتر تحت تاثیر اختلالات کرونایی و محدودیت های ورود به کانادا هستند.

قبل از پاندمی حدود ۳۰ درصد مهاجران جدید دسته اقتصادی/کاری هنگام اخذ اقامت دائم، داخل کانادا بودند و ۷۰ درصد از خارج می آمدند. در سال ۲۰۲۱ این قاعده دقیقا بر عکس شد و ۷۰ درصد افرادی که لندینگ می‌کردند داخل کانادا بودند و ۳۰ درصد از خارج از کانادا می‌آمدند.

اداره مهاجرت کانادا عملیات خود را تغییر داده و بیشتر اقامت موقت را به اقامت دائم تبدیل کرده است.

برخی از تغییرات در عملیات اداره مهاجرت عبارتند از صدور دعوتنامه‌های بیشتر در پذیرش‌های اکسپرس انتری برای متقاضیان تجربه کانادایی و راه اندازی شش مسیر مهاجرتی جدید در ماه می برای فراهم کردن مسیری جهت اقامت دائم ۹۰,۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی و نیروی کار خارجی موقت که داخل کانادا زندگی می‌کردند و سابقه تحصیل در کانادا و کار در کانادا داشتند.

در روزهای قبل از کرونا در کانادا ماهانه بین ۲۵,۰۰۰ تا ۳۵,۰۰۰ نفر لندینگ کرده و اقامت دائم می‌گرفتند و این رقم در ماه‌های گرمتر و تابستان بیشتر بود. کانادا امسال را کند شروع کرد و در ماه جون سرعت خود را افزایش داد. کانادا از ماه جون به طور پیوسته ماهانه به بیش از ۳۵,۰۰۰ نفر اقامت دائم داده است و در ماه‌های اخیر این رقم بیش از ۴۵,۰۰۰ لندینگ در ماه بوده است.

رسیدن به هدف ۴۰۱,۰۰۰ نفری یکی از اولویت‌های اصلی اداره مهاجرت در سال ۲۰۲۱ بود. اکنون که این اداره به هدف خود رسیده است، اولویت‌های خود را پس از انتشار نامه‌های دستوری ترودو وسعت خواهد بخشید.

شان فریزر به تازگی گفته است که “سال پیش هدف بلندپروازانه‌ای وضع کردیم. امروز به آن هدف رسیدیم. این لحظه‌ای تاریخی برای کشور ماست چرا که بیشترین تعداد تازه واردان به کشور ما وارد می‌شوند. می‌خواهم از همه کارمندان در اداره مهاجرت تشکر کنم به ویژه از بخش عملیات که این هدف را تحقق بخشیدند. کانادا بر اساس مهاجرت بنا شده است و ما همچنان به استقبال از مهاجران که کانادا برای موفقیت به آن‌ها نیاز دارد ادامه خواهیم داد. بی‌صبرانه منتظرم تا ۴۰۱,۰۰۰ همسایه جدید ما جوامع خود را در سراسر کانادا بسازند.

بر اساس برنامه سطوح مهاجرت ۲۰۲۱-۲۰۲۳ کانادا قصد دارد در سال ۲۰۲۲ از ۴۱۱,۰۰۰ مهاجر جدید و در سال ۲۰۲۳ از ۴۲۱,۰۰۰ مهاجر جدید استقبال کند. شان فریزر برنامه سطوح مهاجرت جدید را در دهم فوریه ۲۰۲۲ اعلام خواهد کرد. فریزر گفته است که این برنامه جدید اهداف بالاتری را برای سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ در نظر دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − یک =