انتاریو قصد دارد ۱۰۰ مهاجر کارآفرین جذب کند

استان انتاریو قصد دارد از طریق پروژه کارآفرینی و جذب مهاجران کارآفرین، ۲۰ میلیون دلار درآمدزایی داشته باشد.

استان انتاریو قصد دارد ظرف دو سال آینده در مناطق خارج از تورنتوی بزرگ، کسب و کارهایی را راه اندازی و یا رشد دهد.

آن دسته از مالکان و صاحبان کسب و کار که علاقه‌مند به توسعه کسب و کار خود در این مناطق هستند، می‌توانند از طریق برنامه کارآفرینی انتاریو که بخشی از برنامه مهاجرت استانی انتاریو به شمار می‌رود، درخواست ارائه کنند. هر کارآفرین که انتخاب شود باید در کسب و کار خود حداقل ۲۰۰,۰۰۰ دلار سرمایه گذاری کند.

متقاضیان ممکن است پس از گذشت ۱۸ تا ۲۰ ماه از فعالیت کسب و کارشان در انتاریو، نامینیشن استانی دریافت کنند. آن‌ها می‌توانند از این نامینیشن برای ارائه درخواست به دولت فدرال جهت مهاجرت به کانادا استفاده کنند.

به نقل از مطلبی که در یکی از رسانه‌های دولتی منتشر شده هدف از این پروژه ایجاد شغل‌های محلی بیشتر و حمایت از مناطقی است که بیشترین زیان را از تعطیلی مشاغل در پاندمی کرونا دیده‌اند. این پروژه حدودا ۶ میلیون دلار برای دولت استانی هزینه در بر خواهد داشت و وزیر مهاجرت انتاریو به خبرنگاران گفته است که این هزینه را مهاجرانی که برای راه اندازی یا خرید کسب و کار به انتاریو می‌آیند خواهند پرداخت. این کارآفرینان تازه وارد حدود ۲۰ میلیون دلار در انتاریو سرمایه گذاری و اشتغال زایی خواهند کرد.

وزیر مهاجرت انتاریو همچنین گفته است که “حالا که داریم کم کم اوضاع را دوباره به حالت قبل از کرونا بر می‌گردانیم باید افراد در سراسر انتاریو توزیع کنیم و مهم هم نیست در کجای انتاریو زندگی می‌کنند بلکه باید کمک کنیم شغل‌هایی با درآمد خوب در جوامع خود داشته باشند. دولت ما با نیروی کار وارد همکاری شده و شغل‌ها و فرصت‌هایی را که کارآفرینان برای گوشه گوشه استان ما و نه تنها شهرهای بزرگمان می‌آورند را در همه جا پخش می‌کنیم.

استان انتاریو از زمانی که در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شده است، تا کنون تنها دو دعوتنامه از طریق Entrepreneur Stream صادر کرده است. انتاریو گفته که برای رفع این موضوع، این پروژه جدید به کارآفرینان کمک می‌کند تا با فرصت‌های کسب و کاری که بیشترین تناسب را با آن‌ها دارند متصل شوند.”

این پروژه در راستای تلاش‌های دولت انتاریو برای جذب مهاجران بیشتر در انتاریو است. تا اینجای سال، استان انتاریو اقداماتی چند را انجام داده است و مثلا سیستم درخواست نامینیشن استانی ساده‌تری را معرفی کرده و کار در برخی مشاغل نیازمند مجوز یا regulated را برای نیروی کار بین‌المللی کارآزموده راحت‌تر کرده است.

دولت انتاریو همواره گفته که مهاجرت باید بیشتر شود. وزیر مهاجرت انتاریو از دولت فدرال خواسته که سهمیه تخصیصی انتاریو در سال ۲۰۲۲ را افزایش دهد. تا به اینجای سال یعنی از ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۱ و طبق جدیدترین داده‌های منتشر شده، کانادا مجموعا از ۳۱۳,۸۳۸ مهاجر استقبال کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 13 =