بازار کار در کانادا

بازار کار کانادا


با کاهش ۳۵۰ هزار تا یک میلیون شغل، نرخ بیکاری در کانادا در ماه مارس ۲۰۲۰ به ۷.۸ درصد رسیده است که شیوع ویروس کرونا نیز در این افزایش نرخ بسیار تاثیر گذار بوده است. اگر چه میزان مشاغل تمام وقت افزایش یافته، ولی اشتغال نیمه وقت به طور قابل توجهی کاهش داشته است. بازار کار کانادا عمدتا تحت تأثیر کاهش شدید اشتغال در انتاریو قرار گرفته است و در سایر استان‌ها نیز هیچ دستاورد قابل توجهی برای جبران خسارت وجود نداشته است.نیروهای کاری مهاجر به کانادا با نرخ بیکاری ۵.۹ درصدی خود در سال ۲۰۱۹ مواجه شدند که کمی بالاتر از میانگین ملی بیکاری ۵.۶ درصدی بود. مهاجران دائمی با اقامت طولانی مدت در کانادا، با نرخ ۵.۰ درصد، همچنان از نرخ بیکاری پایین تری نسبت به میانگین ملی برخوردار هستند، که این امر تأکیدی است بر این که چگونه کارگران مهاجر به خوبی موجب تکمیل و یکپارچه سازی نیروی کار کانادا می شوند.

از لحاظ جمعیت شناختی، اشتغال برای زنان و مردان بالای ۵۵ سال در مقایسه با سایر گروه های جمعیتی کاهش بیشتری داشته است.

شرایط و مهارت های لازم بازار کار در کانادا

اگر به دنبال یک موقعیت شغلی حرفه‌ای با حقوق و درآمد بالا هستید، برخورداری از دانش سطح بالای زبان انگلیسی ضروری است. در استان کبک، شرکت‌ها به دنبال افرادی مسلط بر زبان فرانسوی هستند. با این حال می‌توان گفت که افرادی که به دو زبان انگلیسی و فرانسوی مسلط هستند، شانس بسیار زیادی در بازار کار کانادا خواهند داشت. چرا که شرکت‌های بسیاری در کانادا مجبور به کسب و کار و تجارت به دو زبان انگلیسی و فرانسوی هستند.

با توجه به شغل و حرفه مورد نظر، ارزیابی مدارک تحصیلی متفاوت خواهد بود. با اینکه برای کار در هر موقعیتی، داشتن سابقه کاری مرتبط اولین شرط است، اما برای کار در مشاغل پر درآمد نیاز به مدرک دانشگاهی یا کالج  و دیگر مهارت‌ها و توانایی‌ها (همچون کامپیوتر، فن ارتباط و …) خواهید داشت. همچنین داشتن هرگونه سابقه مشارکت داوطلبانه یا کاری در حوزه ورزش، برای کارفرمایان بسیار جذاب خواهد بود؛ چرا که در فضای کاری تیمی امروز، توانایی مشارکت و کار گروهی یک فاکتور مهم به شمار می‌آید.

 

برخی قوانین مربوط به کار


قوانین فدرال کار که به آن Labour Code می گویند حدود ۹۰۰ هزار نیروی کار دولت فدرال را پوشش می‌دهد. برنامه‌ها و قوانین کار مسئول حفاظت از حقوق کارمندان و کارفرمایان در محیط های کاری تحت نظارت دولت فدرال می باشند. دولت فدرال با همکاری دولت های محلی، اتحادیه‌ها، کارفرمایان، شرکای بین‌المللی و سایر سهامداران، محیط های کاری مناسب، ایمن و کارآمدی را فراهم نموده و موجب گسترش روابط مشترک در محل کار شده است.استانداردهای کار فدرال در بخش سوم قانون کار کانادا آمده است و در آن حداقل استانداردهای تنظیم شده توسط دولت فدرال ارائه شده تا کارفرمایان و کارمندان از آنها پیروی کنند.

کار تابستانی دانشجویان


در طول تابستان، جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله ای که در طول ترم تحصیلی به طور تمام وقت در مدرسه حضور داشتند و قصد دارند که در پاییز مجددا به مدرسه برگردند، در حال پیوستن به نیروی کار می باشند.

کار نیمه وقت در کانادا


اگر برای تامین سایر مخارج خود (مثلا هزینه‌های تحصیل) در کانادا به دنبال کار پاره وقت می‌گردید، معمولا به راحتی می‌توانید چند کار موقت پیدا کنید. معمولا درآمد مشاغل نیمه وقت بخصوص کار در مغازه‌های خرده فروشی و تهیه غذا، آنقدر بالا نیست. سعی کنید از مهارت‌های فردی خود استفاده کنید. شاید افرادی باشند که به دنبال یادگیری زبان مادری شما باشند و در نتیجه بتوانید در این خصوص کلاس خصوصی برگزار کنید و یا حتی در موسسات آموزش زبان تدریس کنید.

بازار کار زیر زمینی کانادا

بازار کار زیر زمینی قابل توجهی در کانادا وجود دارد. بسیاری از افرادی که در کارگاه‌های ساختمانی و دیگر کارهای دستی (کارگری) مشغول به کارند، فاقد ورک پرمیت (Work Permit) یا همان مجوز کار هستند. علیرغم اینکه این مورد هم یکی دیگر از گزینه‌های موجود برای کار است، اما ما کار بدون مجوز در کانادا را پیشنهاد نمی‌کنیم؛ چرا که خطر و ریسک دیپورت شدن و ممانعت از ورود مجدد به کانادا را بالا می‌برد.

افت بازار کار در انتاریو


علیرغم اینکه شیوع ویروس کرونا در کانادا باعث کاهش نیروی کار در تمامی استان‌ها شده است، اما نرخ کاهش نیروی کار در استان انتاریو بسیار بیشتر از سایر استان ها بوده است.

در حال حاضر استان منیتوبا دارای پایین ترین نرخ بیکاری (۶.۴ درصد) است. پس از آن استان بریتیش کلمبیا با نرخ ۷.۲ درصد و ساسکاچوان با نرخ بیکاری ۷.۳ درصد قرار دارند. بالاترین نرخ بیکاری مربوط به استان نیوفاندلند و لابرادور است، که البته در ماه مارس میزان کاهش ۰.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

بازار کار کانادا از دیدگاه صنعت


در ماه مارس ۲۰۲۰ بازار کار کانادا، به علت شیوع ویروس کرونا، دچار کاهش میزان فرصت های شغلی شده است که این کمبود اشتغال عمدتا در زمینه های خدمات غذا و مسکن، خدمات اطلاعاتی، فرهنگی تفریحی، و خدمات آموزشی بوده است. میزان استخدام نیز به تعداد پنج هزار فرصت شغلی در بخش جنگلداری، ماهیگیری، استخراج معدن و نفت و گاز افزایش یافت.

با وجود کاهش تعداد مشاغل در ماه مارس ۲۰۲۰، استان انتاریو همچنان به عنوان مقصدی جذاب برای افراد مستعد و خلاق قرار دارد. با توجه به آمار سایت LinkedIn، بیشتر جستجوگران شغلی همچنان در انتاریو به دنبال کار می گردند و ۲۱ استارت آپ از هر ۲۵ استارت آپی که بیشترین بازدید را در جستجوی مشاغل داشته‌اند در این استان قرار دارند. ۱۸ مورد از این تعداد، در شهر تورنتو مشغول فعالیت هستند. بسیاری از این استارت آپ‌ها و فعالیت های برنامه‌های کارآفرینی در کانادا به تازگی پروسه های مالی خود را به اتمام رسانده‌اند و به دنبال استخدام تعداد زیادی از کارجویان هستند.میزان دستمزد در میان صنایع مختلف ۲.۹ درصد رشد داشت که کاهش اندکی را نسبت به ماه گذشته نشان می دهد.

−ساعات کاری


ساعات کار استاندارد برای یک کارمند بدین شرح است:

  • هشت ساعت در روز (منظور از روز یک دوره متوالی ۲۴ ساعته است)
  • ۴۰ ساعت در هفته (دوره بین نیمه شب شنبه تا نیمه شب شنبه هفته بعدی)

برای کارمندان در هر هفته یک روز تعطیل جهت استراحت اختصاص داده شده که معمولا روز یکشنبه است.

زمانی که یک یا چند روز تعطیل در طول یک هفته وجود داشته باشد، ساعات کار استاندارد به ازای هر روز تعطیل، هشت ساعت کاهش می‌یابد.

مقررات وضع شده به گونه‌ای است که برای برخی از انواع مشاغل خاص و برخی صنایع ساعت های استاندارد کار متفاوتی تعریف شده است؛ برای مثال رانندگان در صنعت حمل و نقل، کارگران کشتی‌ها در صنعت حمل و نقل دریایی East Coast و Great Lakes و West Coast ، کارکنان صنعت راه آهن و خطوط ریلی، فروشندگان پورسانت بگیر در صنعت پخش و فروشندگان پورسانتی در بخش بانکداری، ساعات کاری متفاوتی از یکدیگر دارند


هر ساعتی که کارمندان بیشتر از ساعات کاری استاندارد کار می کنند، جزو ساعت های اضافه کار محسوب می شود.دستمزد اضافه کاری با نرخ حداقل ۱.۵ برابر دستمزد ساعتی معمولی به ازای هر ساعت اضافه کاری محاسبه می شود، به استثنای موارد زیر:
مدیران و متخصصین مانند پزشکان، وکلا، دندانپزشکان، معماران و مهندسین که از اضافه کاری معاف هستند.


در اکثر موارد، حداکثر تعداد ساعات کار در طول یک هفته ۴۸ ساعت است. این میزان ساعت کار می تواند در شرایط استثنایی از جمله برای انجام کارهای اضطراری و کارهایی که مجوز فعالیت بیشتری دارند تغییر یافته و  از حد معمول بیشتر شود.


کارمندان دولت فدرال، مجاز به استفاده از حداقل دو هفته تعطیلات سالیانه پس از اتمام یک سال کاری با یک کارفرما می باشند. پس از انجام کار به مدت شش سال متوالی با همان کارفرما، میزان تعطیلات به ازای هر سال به سه هفته افزایش می یابد.


کارمندان در هر سال ۹ روز تعطیلات عمومی دارند که این روزهای تعطیل نیز به عنوان تعطیلات قانونی شناخته شده است.

تعطیلات عمومی سالیانه عبارتند از:

  • روز سال نو
  • جمعه نیک یا آدینه مقدس (Good Friday)
  • روز ویکتوریا
  • روز کانادا
  • روز کارگر
  • روز شکرگزاری
  • روز یادبود
  • روز کریسمس
  • روز باکسینگ (یک روز پس از کریسمس)

⊗شرایط مرخصی و غیبت


قانون کار کانادا برای کارمندان مجاز فدرال برخی شرایط مرخصی و غیبت تعیین نموده که در زیر فهرست شده است. هیچ کارفرمایی حق اخراج، تعلیق، تادیب یا تنزل مقام یک کارمند را به دلیل هر یک از موارد زیر ندارد. در برخی موارد خاص، تغییراتی در میزان مرخصی‌ها داده می شود.

در صورتی که کارمند حداقل برای سه ماه متوالی برای یک کارفرما کار کرده باشد، حق استفاده از مرخصی استعلاجی به مدت ۱۷ هفته را خواهد داشت. کارمند در صورتی که کارفرما درخواست کند، موظف به ارائه گواهی پزشک تا  ۱۵ روز پس از بازگشت به کار خواهد بود.

در صورتی که کارمند برای سه ماه متوالی برای کارفرمای خود کار کرده باشد، حق استفاده از مرخصی با حقوق برای فوت یکی از اعضای خانواده خود را دارد. در غیر این صورت، آنها حق دارند مرخصی بدون حقوق بگیرند. مدت زمان این مرخصی تا سه روز متوالی پس از مرگ عضو خانواده است.

زنان بارداری که ادامه کار فعلی شان سلامت آنها یا فرزندشان را به خطر می اندازد، می توانند از کارفرمای خود درخواست کنند که شغل خود را به صورت مقطعی تغییر دهند و یا پس از مدتی مجددا مجاز به انجام کار شوند. متقاضیان باید همراه این درخواست یک گواهی پزشکی ارائه نمایند که نشان دهد چه مدت این خطر وجود دارد و کارمندان فوق از چه فعالیت‌هایی باید اجتناب کنند.

کارمندان زن، از جمله مدیران و متخصصان، در صورتی که شش ماه متوالی پیش از شروع مرخصی برای یک کارفرما کار کرده باشند، حق دارند تا ۱۷ هفته از مرخصی پیش از زایمان استفاده کنند.چنانچه زایمان در طول ۱۷ هفته مرخصی انجام نشود، مرخصی زایمان می‌تواند تا روزی که فرزند متولد می شود، تمدید شود.چنانچه کارمند زن تمایلی به استفاده از مرخصی در دوران بارداری نداشته باشد، کارفرما نمی تواند او را مجبور به استفاده از آن نماید، مگر اینکه اثبات شود وی به درستی قادر به انجام وظایفش نمی‌باشد.

اگر نوزاد در مدت کوتاهی پس از تولد یا پذیرش در بیمارستان نیاز به بستری داشته باشد، ممکن است مرخصی زایمان یا والدین در این زمان تمام شود.بنابراین مدت زمانی که کارمند می تواند به عنوان مرخصی زایمان یا والدین بگیرد، بر اساس تعداد هفته‌هایی که کودک در بیمارستان بستری باشد، تمدید می‌شود.

یک کارفرما می تواند از مزایای دراز مدت معلولیت برای کارمندان خود جهت جبران درآمد از دست رفته آن‌ها استفاده کند. این معلولیت‌ها اغلب شامل ناتوانی در ادامه کار در طولانی مدت به دلایل پزشکی می شود.

کارفرمایان باید برنامه ای جهت جبران دستمزد کارمندان و کارگران در این نوع از مرخصی‌ها داشته باشند به گونه ای که معادل مبالغ تعیین شده جهت جبران خسارات کارگران در استان یا منطقه محل زندگی کارمندان به آن‌ها حقوق بپردازند.

پدر و مادرها می‌توانند در صورتی که واجد شرایطی مشابه مرخصی زایمان باشند، به مدت ۶۳ هفته از مرخصی والدین استفاده نمایند. آن‌ها می‌توانند در طول ۷۸ هفته پس از تولد نوزاد درخواست استفاده از این مرخصی را بدهند.

دستمزد | پرداخت | کسورات


کارمندان فدرال، از حمایت های خاصی در رابطه با پرداخت دستمزد برخوردار هستند.

حداقل دستمزد فدرال معادل حداقل دستمزد عمومی است که توسط هر استان یا قلمرو تعیین می‌شود. هر بار که یک دولت استانی حداقل دستمزد را افزایش می دهد، نرخ فدرال برای این منطقه به طور خودکار افزایش می یابد.

در بعضی موارد، کارفرمایان مجازند که از حقوق کارکنان کسر نمایند.کسورات مجاز شامل موارد زیر است:
کسورات انجام شده توسط قانون فدرال یا استانی مانند مالیات و حق بیمه اشتغال، کسورات بر اساس حکم دادگاه، کسورات تایید شده توسط کارمند به عنوان مثال کمک های خیریه، کمک هزینه های پس انداز، حق بیمه های پزشکی و دندانپزشکی، بیمه های زندگی و حق بیمه های درازمدت معلولیت، طرح حقوق بازنشستگی و …

یک کارمند می تواند در مورد حقوق و دستمزد های پرداخت نشده و یا سایر مبالغی که از کارفرمایان قبلی خود طلب دارد شکایت خود را به اداره کار ارائه کند.

لیست مشاغل پر متقاضی در کانادا که بیشترین درآمد را داشته‌اند


آموزش دیدن برای یک شغل جهت پیوستن به بازار کار در کانادا ایده خوبی است که باعث کسب درآمدهای بالا می شود، اما چنانچه نتوانید کاری در زمینه رشته خود پیدا کنید، تمام تلاش های شما بیهوده خواهد بود. اگر شما در حال برنامه ریزی برای یک شغل جدید در سال جاری هستید، بهتر است با پر متقاضی ترین مشاغل مورد نیاز کانادا  که پر درآمد می باشند آشنایی داشته باشید. در ادامه به ۲۰ شغل پر متقاضی بازار کار کانادا اشاره شده است.خبر خوب اینکه شما لزوما نیازی به داشتن مدرک برای پیدا کردن کار ندارید. فقط کافی است مهارت های مناسبی داشته باشید تا یکی از این مشاغل را بدست آورید.

طبق آمار بخش منابع انسانی سایت Randstad کانادا، نمایندگی و کارگزاری فروش دومین شغل پر متقاضی در کانادا در سال ۲۰۱۹، بعد از دسته شغلی کارگران عمومی است. در این دسته از مشاغل، شرایط مالی و رفاهی زندگی شما به کمیسیونی که کسب می کنید بستگی دارد. بنابراین هرچه بیشتر بتوانید فروش داشته باشید درآمد بالاتری خواهید داشت.

شغل مدیران فروشی که دارای مهارت کافی هستند به این زودی ها جزو مشاغل در معرض تهدید در کانادا قرار نخواهد گرفت. مدیران فروش برای موفقیت در کسب و کار دارای نقش بسیار مهمی هستند، زیرا نه تنها مشتریان جدید را پیدا می کنند، بلکه اقداماتی برای حفظ مشتریان موجود انجام می دهند. به همین دلیل است که داشتن مهارت های عالی ارتباط با مردم، تفکر خلاق و دانش فنی کسب و کار از الزامات مهم برای این شغل است.

شغل مشاوره مدیریت کسب و کار همچنان با تقاضای زیادی روبرو است، زیرا کسب و کارها نیاز به مشاوره تخصصی در مورد نحوه تولید بیشتر دارند. شما می توانید در یک رشته خاص، مانند هتلداری و یا تکنولوژی تخصص کسب کنید؛ بدین معنی که شما نیاز به اخذ مدرک کسب و کار مرتبط با تجارب صنعتی در رشته انتخابی خود دارید.

به دلیل تقاضای بازار مسکن و پروژه های زیربنایی که توسط دولت در سال جاری تامین می شود، شغل مدیران پروژه های مهندسی در سال ۲۰۱۹ در سراسر کانادا جزو مشاغل پر متقاضی بوده است. با میانگین دستمزد تقریبی ۱۲۵,۰۰۰ دلار در سال، یکی از مشاغل بسیار پر درآمد محسوب شده و به دلیل اینکه قسمت بیشتر پروژه‌ها به صورت برون سپاری است این شغل یکی از بهترین مشاغل برای افراد تنبل است!

ناوگان هوایی کانادا در حال قدیمی شدن است. بنابراین انتظار می رود در آینده صنعت هوافضا با رشد و توسعه روبرو شود. مهندسان هوا و فضا، راه را برای سیستم های هوا فضای جدید که دوستدار محیط زیست بوده و ایمن تر باشند باز خواهند کرد. بالاترین دستمزد های پرداختی این مشاغل در استان های کبک، انتاریو و آلبرتا بوده است.

تحلیلگران تجاری، مهارت های مالی و مهارت های فنی را برای کمک به بهبود روند و کارایی کسب و کارها ترکیب می کنند. حقوق اولیه در بدو ورود به این شغل در کانادا یکی از بهترین‌ها است، اما زمانی که شما روش خود را به عنوان یک تحلیلگر ارشد کسب و کار در پیش بگیرید، می توانید بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دلار در سال درآمد کسب نمایید.

اگر به کار با اعداد علاقمند باشید، حسابداری شغلی عالی برای شما خواهد بود، چرا که می توانید تقریبا در هر جایی آن را پیدا کرده و دامنه مشتریان متفاوتی داشته باشید. اگر واجد شرایط یک CPA باشید، ممکن است حتی به حقوق و دستمزد بیش از ۲۰۰,۰۰۰ دلار در سال نیز دست پیدا کنید. این کار معمولا مستلزم تردد در شرکت‌ها و فروشگاه های نقاط مختلف شهر است.

از روزهایی که دستیاران اداری تنها به عنوان منشی مشغول به کار بودند، مدت زیادی گذشته است. این شغل جزو یکی از پر متقاضی ترین مشاغل مورد نیاز کانادا بوده است. دستیاران اداری در حال حاضر نه تنها مجموعه ای از کارمندان اداری را مدیریت می کنند، بلکه دارای مهارت های حسابداری و فناوری نیز هستند.

مدیران پروژه های فناوری اطلاعات، بر توسعه پروژه های فناوری و کار با انواع متخصصان فنی دیگر نظارت می کنند. شما در این شغل به داشتن مهارت های فنی و همچنین مدیریت زمان و مدیریت کسب و کار نیاز دارید.

همانطور که بیشتر جنبه های زندگی روزمره ما به نوعی از نرم افزارها بستگی دارد، امروزه مهندسین نرم افزار فقط در صنعت تکنولوژی در جستجوی کار نیستند. آنها می توانند مشاغلی با درآمدهای خوب را در هر بخشی پیدا کنند، چه در صنعت بانکداری و چه در دولت. در این نوع کار شما نیاز به برقراری ارتباط با افراد زیادی ندارید، بنابراین این یکی از کارهای عالی برای افراد درونگرا است.


مهندس مکانیک و برق، راننده کامیون، تکنسین صنعتی، جوشکار، مربی کالج یا فنی حرفه ای، داروساز، روانشناس، پزشک خانواده، پرستار، خلبان

سوالات شما

  1. بازار کار کانادا مشابه سایر کشورهای توسعه یافته است. بیشتر مشاغل در حوزه خدمات هستند در حالی که باقی آن‌ها در بخش‌های تولید و منابع طبیعی قرار می‌گیرند. نرخ بیکاری در کانادا ۶.۸٪ است که کمی بیشتر از میانگین بلند مدت ۳۰ سال اخیر با ۱۷ میلیون نیروی کار بوده است.

     

  2.  بیشترین ظرفیت شغلی با نرخ ۴ درصد مربوط به استان کبک بوده است. پس از آن استان بریتیش کلمبیا با ۳.۸ درصد در جایگاه دوم و استان انتاریو با ۳.۲ درصد در جایگاه سوم قرار می‌گیرد که با متوسط نرخ ظرفیت شغلی ملی کانادا برابری می‌کند.
  3. پیدا کردن کاری در کانادا که با مهارت و تجارب شما همخوانی داشته باشد، لزوما آسان نیست. شما باید توقع کارفرمایان کانادایی در حیطه کاری خود و شهری که قصد زندگی در آن دارید را متوجه شوید. دولت کانادا برنامه‌هایی را در اختیار دارد که به شما کمک می‌کند تا شغل مورد نظر خود را پیدا کنید، اما این برنامه‌ها لزوما به استخدام شدن ختم نمی‌شوند.
  4. کانادا به وکلای بسیاری در تمام حوزه‌های حقوقی از حقوق شراکت گرفته تا حقوق کیفری نیاز دارد. گرایش‌های شغلی رشته حقوق با توجه به دروس حقوقی که دانشجویان انتخاب می‌کنند متغیر خواهد بود.
    به نقل از رتبه بندی تایمز، دانشگاه‌های تورنتو (با رتبه ۱۶)، مک گیل (با رتبه ۱۳) و بریتیش کلمبیا (با رتبه ۱۷) از بهترین دانشگاه‌های کانادا در حوزه حقوق هستند.
  5. معلمان مقاطع دبستان و بخصوص دبیرستان مورد نیاز مدارس کانادا است. به نقل از بانک شغلی دولت کانادا، استان‌های آلبرتا، قلمروهای شمال غربی، نوناووت، کبک و یوکان بیشترین نیاز به معلمان دبستان را دارند.
  6. مشاغلی که تا ده سال آینده رشد سریعی خواهند داشت:
    1. نصب کننده‌های فتوولتاییک های خورشیدی
    2. تکنسین های خدمات توربین های بادی
    3. پرستاران خانگی
    4. پرستان شخصی
    5. دستیاران پزشکان
    6. پرستار متخصص
    7. آمارگیران
    8. دستیاران فیزیوتراپی

     

  7. خیر. الزامی به داشتن جاب آفر (Job Offer) یا همان پیشنهاد شغلی نیست اما داشتن آن امتیاز شما را در سیستم مهاجرتی اکسپرس انتری (Express Entry) کانادا بسیار بالا می‌برد. ۵۷ درصد از مهاجران کانادایی به عنوان نیروی کار ماهر و یا با برنامه‌های کسب و کار (سرمایه گذاری یا استارت آپ) تحت این سیستم امتیازی، وارد کانادا می‌شوند.
  8. پزشکان خانواده در کانادا بیشترین درآمد را نسبت به سایر مشاغل دارند. درآمدی بالغ بر ۳۱۰,۰۰۰ دلار در سال.
    • پایداری محیط زیست
    • بخش بهداشت عمومی
    • روباتیک
    • تحلیل کسب و کار
    • مهندسی نفت
    • مهندسی پزشکی
    • زیست‌سنجشی یا بیومتریک
    • علوم قانونی

 

3 دیدگاه دربارهٔ «بازار کار در کانادا»

  1. Helko there, I fond ypur ite byy thhe use off Google at thhe ssame time as searchig forr
    a comparabble matter, your wehsite got herre up, itt seeems to be good.
    I’ve bookkmarked it in mmy gooogle bookmarks.

    Hi there, jusst changed ito alerrt tto your blokg through Google, annd located that itt iss really informative.
    I’m going too bbe careful for brussels. I will appreciate inn
    thee eevent you proceed this in future. A lott oof people will
    probbly bbe benefited from your writing. Cheers!

  2. Free mobile porn for blackberryBusty aseian nude womenBig read head
    titsModrl nnet sexyKoei warriors hentaiAlyxe nuude
    patchTeen activities forgivenessSwordcrft
    hentaiVoyeur teent titsLinberie for crossdressNaked pics of linda fiorentinoBest amateur adult sitesFree seex porno story+hindiBritney facking
    photo sex spearBongg slutBigvesst boobNaled boaqt sex partyCaught iin crross
    dreess lingerie bondageElf amateurAmabda tapping with tits exposedSlap a slutUretre fuckingShakira pantyhoseIrritation itchinmg outside pain skin vulvaEbojy hairy
    womanCody ane anal videoMy sister knoicked up pussyEnlarging boobYoung teenss fucking
    poor tubeFatest teenHow tto makke more brfeast milkPgtts adult high heelsKaren morton pkayboy nude https://bit.ly/33x5LzK Porno movies galleriesFiish att bottom of tankSports blogger nude
    https://tinyurl.com/y976y3us Booot fashion teenFree hand job gallerySasco strips and stars etc https://tinyurl.com/7zj25y4 Universal tgpSlutt wife and cuckSlow teasing had jobs https://bit.ly/3fRiIYV Free ukk celeb xxx2007 international
    miss teenLatesx storee coupons https://cutt.ly/qYjxO5B Adult leartners barriersBiggist boobs on earthSecretarey fucming orn video https://bit.ly/3dOJ78q Lesbian older having it
    offPosture nudeBig tits getfng fucked aat work https://bit.ly/3EOZ1Kx Masturbation tecniques wwith videosApron introduction vintageHot
    teen girls fucked https://bit.ly/3ri9hYr White pantyhose footjobWhhy dogs lihk human facesTeen girl
    forum brdast https://tinyurl.com/nw8jpafn Superr youjng nudesWalmart
    stokre mn virgin mobile shuttleJohn travolta hhog gay https://bit.ly/2Oq15og Gay porn studiesHot housewifes for sex bangaloreErotic doctors visits https://bit.ly/3AJ1LYS Hugee ffat wopmen fucking videoNamee of a merxican porn magazineHow to make aadult film https://bit.ly/3yBViOZ African fuxk tour samplesFreee interracial wie fuckingReal naked toujbe https://tinyurl.com/yz9lhtyl Sppy naksd jocks locker roomMature mmom inn girdle picsAdupt costume halloween young https://bit.ly/2SizpDl Sexyy bald hair styleAdult costuke fun halloween ladyy masverick worldRussian hairy
    cunt pkcs https://tinyurl.com/ydv6acok Jant jamerson porrn videosPenis 100Provider sexual pinellas county https://tinyurl.com/y7ql5nq8 Beautiful shemale wikth hher tutorAlzheimer’s
    tit’sArmy maasturbation video https://tinyurl.com/ye9vr2dk Escors near lincs ukGay swimmers
    bodyArmmy dicks https://cutt.ly/JxMe1PE Hot bloondes slutsThhe sex filees gameNudee
    sunbathing cruises https://bit.ly/3qqMYNJ Teens racingNakesd lunch typewriterDbz pan nude https://bit.ly/2ShO4Pz Teeen onloy cruisesFree fuckking nicaraguan bithces
    and pornAudrey nuee unt judys https://cutt.ly/8OaoiIe Mature
    busty swingersStzte of texas sex offenders listAndorra gay https://bit.ly/2Fi17K6 Vintage electric ironjs
    museumArizona singers 2009 jelsort enterprises ltdPorrn devin https://cutt.ly/ccYrRcdd Dick’s olen golfElk grove
    adult educationSellma hyawck breast feed https://cutt.ly/gxqoU9L Erktic hitchikle
    storiesAdult seex blogs librarianNude nudist nuism naturiist natuurism https://bit.ly/3t4CC9R The besst fakee vaginaWhhy do you fall asleep after
    sexPee peee watersplorts trany teens https://bit.ly/3lRlqA2 Chsating moms free ssex stories picsAsia votive candle holdersHilary duff not in a bikini https://bit.ly/3qUP3Cm Boook comic hentaiShardsay fuckingPussy cummin clips https://tinyurl.com/2nx82r8a Deenie’s hdeaway swingers
    photosGirl gedts fucked uunder anestheticBooob jobb quizz https://bit.ly/3fYAQyU Recford
    gaang bang videoDoctes fucms his patientEscorts legaal in rhode
    islland https://tinyurl.com/yagykrll Name lydia dickRaw penos
    sore ffom masturbastingMatyre using cucumber https://cutt.ly/mU8kdua Carmenn electra nakeed showingNudee girls fuull videos10 virgins by laura jacqmin https://cutt.ly/vUSSxmf Nudijsts websites in oklahomaI havee gaay parentsNaked rexhead women free pics https://bit.ly/3k5cFQb Asian women seekin mann in vancouverReal
    teacher studfent fuckSilver linings bikini https://tinyurl.com/yfx77hjj Exercse
    facial sculptingAdult torrantSkinny ude gilrs
    https://bit.ly/3xhBTAS Free hewntai flashesXxx leshian tutorTedas laas oon aggravated sexual assault https://bit.ly/3fKuJ0Z Online games teensBehind coule teenAsins beauties https://tinyurl.com/yk253dx9 Adult saxyHardcxore ssex machinesAmateu college brteasts https://cutt.ly/nUpMcoo 3rd rock diick spoofs dirrectorsOnly teen pornPleasure
    palace ames iowa https://tinyurl.com/2hxmapv5 Escorts inn longview texasSoutherrn midgt racingArgentina model tesn https://bit.ly/3s8KGppu Hrdcore office workIowa gay marriageFrree asian teen nude https://cutt.ly/LUkesH8 Fiepole ccar pornNewpoet oregon escortsUsing vibrattors videos https://tinyurl.com/scwzknac Womrn fucking big cockOld mman french
    orn starSexy daughter pic https://cutt.ly/4Unv8lL Free mmature hommade jpegsAmateur teen git
    flashes cuntCuunt hammered by hug cock https://bit.ly/2UmJ8tm Erotc sex durinbg sleepSecret ssex tapeMature nide oler
    tqsteful https://bit.ly/3lVb682 Man swingingg
    onn vineFreee video teenafes having sexCeleb meen naked https://tinyurl.com/yguk2l5m Hoout gurlps gett
    fuckedLinoleic acid breast cystsIndia xxx ppeter north
    titss cumm movikes https://cutt.ly/ZUbIal6 Andreww flintoff
    nakedDick’s sporting goods clarksvill tennesseeFist
    dildo uuk https://tinyurl.com/yb2u62r6 Adult undergroundMp4 porn videeos
    for pspChubby tomb raijder xxxx https://tinyurl.com/2rygm327 Sexy ecarrds freeVaaginal discharge leukkorrhea miscarriagePre-op trahssexual in tthe olove
    branch https://cutt.ly/5UlS9G0 Filehost sexRitz carlton sst tuomas virgin islandsCasa sexual abusae arizonaAffair pornAdilt groups chloroSeexy teacyer blogspotTeeen detedtive
    booksNaked brother band movie 1Wett masturbation lesbiansNude jesse jane wallpapersNaked jamnie pressly moviesDadd and son-in-law suck cockSex edcation inn
    the elementary gradesAir force nude menFree nyde pregnant seex cartoonsMidget toss houstonPenis extender exerciesPostt yoour gf nakedLesbian squirting waterAbbreviatjons of sexual positionsAla
    sex offendersClodeup ppussy and clitConnecticut sexuql predatorFemale orgasm g
    sppt picsConsuhmer reports latex mattressAngeliina jolie getting fuckBlog
    clarksvilole tn steeven bancroft peeFree picture galery oof younng gayy boyBusty bloonde suckong cockCryinmg
    tioedup cick ccut braGerman strrip pokerNaked ggirls from wiForgive forr
    pornSteamiing adult tvNational fiwt bump dayLesbian scenes frrom
    stepmomIntroductolry algebra bby layn martin gayGunter hagen docjmentary naked womaRi asian spasSaafe bottom tubBreat formula milk mixingPorrn ppictures upskirt asianMalee stress annd sexHegerosexual priests leep wjth married parishonersExtrem fetih
    2010 jelsoft enterprisses ltdBiig bouncy british bboobs bonanzaLatins onWomn pee sample
    videoExceptional breastsJulie walters nud gallery

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =