رشته های پر طرفدار کانادا

 

چه رشته‌ای را برای تحصیل در کانادا انتخاب کنم؟


اگر در ابتدای مسیر مهاجرت تحصیلی به کانادا هستید و هنوز نمی‌دانید چه رشته‌ای را برای تحصیل در این کشور انتخاب کنید؟ و یا چه رشته‌ای از نظر شانس اخذ ویزا برای شما مناسب‌تر است؟ در این بخش به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

برای یک انتخاب رشته درست در کانادا چند نکته زیر را در نظر بگیرید:

  • ابتدا شرایط تحصیلی خود را ارزیابی کنید مانند معدل، نمره زبان و بک گراند تحصیلی؛
  • سپس رشته‌های مرتبط با مقطع تحصیلی قبلی خود را در دانشگاه‌های کانادا جستجو کنید و چند دانشگاه‌ را که شرایط پذیرش آنها در رشته‌ مورد نظرتان با شرایط تحصیل شما هماهنگ است، انتخاب کنید.
  • اولویت انتخاب را بر رشته‌های مرتبط با سوابق تحصیلی‌تان بگذارید. اما اگر شرایط پذیرش برای رشته‌های تحصیلی مرتبط را ندارید، به رشته‌های میان رشته‌ای مانند مدیریت، بیزینس، مالی، لیدرشیپ و غیره فکر کنید. برای پذیرش در این رشته‌ها نیاز به سوابق تحصیلی مرتبط نیست و معمولا با هر رشته‌ای می‌توان برای آنها اقدام کرد.
  • ممکن است به رشته‌ای علاقه‌مند باشید اما شانسی برای گرفتن پذیرش در آن رشته نداشته باشید و یا به دلیل غیرمرتبط بودن آن با مسیر تحصیلی و شغلی‌تان، شانس ویزایتان را کاهش دهد. بنابراین برای افزایش شانس اخذ ویزای دانشجویی کانادا، همیشه اولویت را علاقه‌مندی به رشته نگذارید و به مرتبط بودن آن با سوابق تحصیلی و شغلی‌تان دقت کنید. هر چند پس از اخذ ویزا امکان تغییر رشته و تحصیل در رشته مورد علاقه‌تان وجود دارد.

ما در پی آر ایگریشن با داشتن کارشناسان متخصص و با تجربه در اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا، همیشه شرایط تحصیلی هر متقاضی را به درستی ارزیابی کرده و در انتخاب رشته و دانشگاه، مسیر ویزای تحصیلی او را هم در نظر می‌گیریم. بنابراین رشته‌ و دانشگاهی را برای پذیرش پیشنهاد می‌دهیم که شانس بیشتری برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا داشته باشد.

به این نکته توجه کنید که ممکن است رشته‌ای از نظر علمی، بازار کار و درآمد جزو بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا باشد اما با استعدادها، علایق و توانمندی‌های شما تناسبی نداشته باشد و نتوانید در آن رشته موفق شوید. بنابراین قبل از انتخاب رشته برای تحصیل در کانادا به تمام این موارد توجه کنید.

رشته های پرطرفدار در کانادا


در این بخش لیستی از رشته های تحصیلی پرطرفدار در کانادا آورده شده است. با کلیک بر روی عنوان هر رشته می‌توانید اطلاعات کاملی در مورد شرایط تحصیلی و شرایط شغلی آن رشته در کانادا به دست آورید.

رشته پزشکی در کانادا

مسیر طولانی برای گرفتن مدرک، درآمد بالا

رشته دندانپزشکی در کانادا

محدودیت پذیرش در دانشگاه‌ها، کاریابی ساده و درآمد بسیار بالا

رشته پرستاری در کانادا

پذیرش بیشتر دانشجویان کانادایی در دانشگاه‌ها

رشته داروسازی در کانادا

رشته مناسب برای ورود سریع به بازار کار

رشته روانشناسی در کانادا

تحصیل در این رشته نیازبه داشتن مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی قوی دارد.

رشته حقوق در کانادا

نیازمند داشتن شرایط تحصیلی قوی برای پذیرش در دانشگاه‌ها، درآمد بالا

رشته مهندسی عمران در کانادا

آینده شغلی خوب مخصوصا در شهرهای رو به رشد

رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا

بازار کار بسیار خوب در آمریکای شمالی

رشته مهندسی برق در کانادا

مناسب برای علاقه مندان به کار در بخش‌های صنعتی کانادا

رشته مهندسی معماری در کانادا

مناسب برای کار در امور ساختمانی

رشته مهندسی صنایع در کانادا

امکان ورود به بخش‌های مختلف صنعت و خدمات

رشته مکانیک در کانادا

رشته مکانیک اخیرا رشد خوبی در کشور کانادا داشته است

رشته مهندسی نفت در کانادا

مناسب برای کار در شهرهای نفتی مانند کلگری

رشته مهندسی شیمی در کانادا

این رشته از طریق فرایندها و تکنولوژی‌های تولید شیمیایی به تولید محصول می‌پردازد

رشته MBA در کانادا

ورود نسبتا ساده، امکان کار در بخش‌های مختلف خدماتی و صنعت، درآمد خوب

رشته هنر در کانادا

امکان تحصیل در هنر در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری وجود دارد.

رشته معماری در کانادا

اگر ذهن خلاق و ذوق هنری دارید، رشته معماری میتواند رشته شما باشد.

رشته‌ های خوب برای مهاجرت به کانادا


اگر به دنبال بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا هستید، اول از خود بپرسید که چه مهارت‌ها و استعدادهایی دارید؟ علایق شما بیشتر در چه زمینه‌ای است؟ میزان پشتکار و جدیت شما در انجام امور تحصیلی و کاری چگونه است؟ پاسخ به این سوال‌ها به شما کمک می‌کند تا رشته‌ای را انتخاب کنید که در راستای توانایی‌ها، مهارت‌ها و استعدادهای شما باشد و پس از فارغ‌التحصیلی بتوانید در کانادا در آن حوزه کار کنید و موفق شوید.

بنابراین، ارائه لیستی از بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا به این معنا نیست که آن رشته‌ها لزوما برای شما هم مناسب هستند حتی اگر بازار کار خوبی داشته باشند. در ادامه به تعدادی از رشته‌های خوب برای مهاجرت به کانادا اشاره می‌کنیم.

 

بیشتر رشته‌هایی که در جدول بالا به آنها اشاره شد، در دانشگاه‌های کانادا در مقطع دکترا هم ارائه می‌شوند.

بهترین رشته ها برای تحصیل در کانادا


اگر در جستجوی بهترین رشته های تحصیلی در کانادا هستید، در ادامه ۵ رشته برتر همراه با شرایط پذیرش آنها را به شما معرفی می‌‌کنیم. هنگام انتخاب رشته برای تحصیل در کانادا به پروسه ویزای تحصیلی کانادا هم توجه داشته باشید. برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا لازم است که رشته انتخابی با سوابق تحصیلی و شغلی شما مرتبط باشد.

بنابراین اگر رشته تحصیلی شما در این لیست وجود ندارد، به این معنا نیست که رشته خوبی ندارید. اگر به رشته خود علاقه داشته و قبلا در آن موفق بوده‌اید، قطعا برای ادامه تحصیل و گرفتن ویزای تحصیلی کانادا هم مناسب است.


این رشته یکی از بهترین رشته‌ها برای تحصیل در کانادا است که بسیار پرتقاضا بوده و طیف وسیعی از گزینه‌های شغلی را در اختیار شما قرار می‌دهد. با تحصیل در این رشته به مهارت‌ها و اطلاعات جدید و درک جامعی از دنیای کسب و کار دست خواهید یافت.برخی از مشاغل مربوط به حوزه مدیریت کسب و کار که در کانادا با کمبود نیرو مواجه هستند شامل مشاور مدیریت، بانکداری و سرمایه گذاری مالی است.

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته مدیریت کسب و کار


شرایط مورد نیاز برای پذیرش در رشته‌‌ های مدیریت کسب و کار در کانادا


شرایط لازم برای پذیرش در رشته های مدیریت کسب و کار در کانادا بر حسب مقطع تحصیلی و دانشگاه متفاوت است ولی به طور کلی به شرایط زیر نیاز دارید:

  • معدل: حداقل ۱۵
  • نمره زبان: آیلتس حداقل ۷ و یا معادل آن (تعداد بسیار محدودی از دانشگاه‌ها با نمره ۶.۵ هم پذیرش می‌دهند)
  • نمره جی آر ای (GRE) حداقل ۳۰۰ و یا جی مت (GMAT) حداقل ۵۰۰ (تعداد خیلی محدودی از دانشگاه‌ها بدون نمره جی آر و جی مت هم پذیرش می‌دهند)
  • داشتن سابقه رهبری و کارهای اجرایی (شامل همه دانشگاه‌ها نمی‌شود)

علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات از پردرآمدترین مشاغل در کانادا هستند به همین دلیل بسیاری از دانشجویان خارجی ترجیح می‌دهند تا در کانادا در این رشته تحصیل کنند. برای بهبود دسترسی دانشجویان به تحصیل در رشته‌های این حوزه، دولت کانادا انواعی از بورسیه‌ و اسکولارشیپ تحصیلی را در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه می‌دهد.پس از فارغ التحصیلی در حوزه علوم کامپیوتر و آی تی در کانادا می‌توانید در مشاغل مختلف مشغول به کار شوید مانند تحلیلگر سیستم‌های اطلاعاتی، تحلیلگر پایگاه داده، مهندس علوم داده، مهندس نرم افزار، برنامه نویس کامپیوتر، طراح و توسعه دهنده وب و همچنین کارشناس امنیت سایبری.

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته‌های علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات

شرایط مورد نیاز برای پذیرش در رشته‌‌‌های علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات در کانادا

شرایط لازم برای پذیرش در رشته های علوم کامپیوتر و آی تی در کانادا بر حسب مقطع تحصیلی و دانشگاه متفاوت است ولی به طور کلی به شرایط زیر نیاز دارید:

  • معدل: حداقل ۱۴
  • نمره زبان: آیلتس حداقل ۶.۵ یا معادل آن (تعداد خیلی محدودی دانشگاه با نمره آیلتس ۶ به صورت مشروط پذیرش می‌دهند)
  • تایید سوپروایزر دانشگاه کانادا: برای رشته‌های پژوهش محور در مقطع کارشناسی ارشد و یا مقطع دکترا مورد نیاز است.


در کانادا تعداد مشاغل صنعت مهندسی در طول زمان افزایش یافته ‌است. فارغ‌التحصیلان مهندسی در کانادا بسیار مورد نیاز هستند و از این روی به فرصت‌های شغلی بیشتری دسترسی دارند. دانشجویانی که با نرم افزارهایی مانند CAD و Auto-CAD آشنا باشند، پس از فارغ التحصیلی شانس بیشتری برای ورود به مشاغل خاص در حوزه مهندسی دارند.

مهندسی در کانادا توسط اساتید متخصص به صورت عملی آموزش داده می‌شود. هیئت اعتباربخشی مهندسی و فناوری (ABET) دانشگاه های کانادا را جزو بهترین دانشگاه‌های جهان در حوزه مهندسی شناخته است.

بعضی از رشته‌های حوزه مهندسی در کانادا که درآمد بالایی هم دارند شامل مهندسی هوافضا، مهندسی محیط زیست، مهندسی پزشکی، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، و معماری دریایی است.

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته‌های مهندسی

شرایط مورد نیاز برای پذیرش در رشته‌‌‌های مهندسی در کانادا

شرایط لازم برای پذیرش در رشته های مهندسی در کانادا بر حسب مقطع تحصیلی و دانشگاه متفاوت است ولی به طور کلی به شرایط زیر نیاز دارید:

  • معدل: حداقل ۱۴
  • نمره زبان: آیلتس حداقل ۶.۵ یا معادل آن (تعداد خیلی محدودی دانشگاه با نمره آیلتس ۶ به صورت مشروط پذیرش می‌دهند)
  • تایید سوپروایزر دانشگاه کانادا: برای رشته‌های پژوهش محور در مقطع کارشناسی ارشد و یا مقطع دکترا مورد نیاز است.
  • داشتن مقاله چاپ شده در ژورنال‌های معتبر علمی:  برای رشته‌های پژوهش محور در مقطع کارشناسی ارشد و یا مقطع دکترا مورد نیاز است.

رشته‌های علوم زندگی و علوم زیستی، متنوع، جالب و میان رشته‌ای هستند. برای تحصیل در این رشته‌ها در کانادا باید مهارت و شایستگی بالایی داشته باشید و در آنها به تحقیق و پژوهش بپردازید.

به دلیل رتبه بالای برنامه‌ درسی دانشکده‌‌های پزشکی در کانادا، دانشجوهای خارجی سراسر جهان، کانادا را به عنوان یکی از محل‌های تحصیل خود انتخاب می‌کنند.

از بین رشته‌های این حوزه، رشته‌های پزشکی پیشگیرانه، ارتقای سلامت، روانشناسی انسان، مدیریت بیماری و ناتوانی‌ها بیشتر در کانادا مورد نیاز هستند.

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته‌های بهداشت و پزشکی

شرایط مورد نیاز برای پذیرش در رشته‌‌‌های علوم بهداشت، بیوتکنولوژی، داروسازی و پزشکی در کانادا

  • معدل: حداقل ۱۵
  • نمره زبان: آیلتس حداقل ۷ یا معادل آن (بعضی از دانشگاه‌ها با نمره آیلتس ۶.۵ هم پذیرش می‌دهند)

نکته:

  • بعضی از دانشگاه‌های کانادا برای رشته‌های مربوط به حوزه بهداشت و پزشکی دانشجویان خارجی را نمی‌پذیرند.
  • تحصیل در رشته پزشکی در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی مستقیما امکان پذیر نیست. ابتدا باید در مقطع لیسانس در یکی از رشته های علوم پایه مانند زیست، شیمی یا علوم زیستی تحصیل کنند و سپس در آزمون ورودی رشته پزشکی به نام آزمون MCAT شرکت کنند و در صورت قبولی می‌توانند در این رشته تحصیل کنند.

رشته رسانه در کانادا بر روزنامه نگاری تمرکز دارد و با افزایش رسانه های دیجیتال، سایت‌های شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی اینترنتی، تقاضا برای فارغ‌التحصیلان حوزه روزنامه نگاری هم به شدت در حال افزایش است.

متخصصان رسانه با استفاده مؤثر از رسانه های جمعی، فرصت‌های بیشتری برای کار در زمینه‌هایی مانند تاریخ و مسائل سیاسی و مشکلات اجتماعی دارند. این به این دلیل است که رسانه ترکیبی از موضوعاتی مانند جامعه شناسی، روانشناسی، فلسفه، مردم شناسی و سیاست است و از بهترین شیوه‌ها برای برقراری ارتباط با مخاطب استفاده می کنند.

دانشجویانی که در رشته روزنامه نگاری در کانادا فارغ التحصیل می‌شوند به عنوان گزارشگر، دستیار تولید کننده، دستیار مدیر رسانه، مدیر رسانه‌های اجتماعی، برنامه ریز رسانه و یا مدیر راه اندازی رسانه مشغول به کار می‌شوند.

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته‌ رسانه و روزنامه نگاری

شرایط مورد نیاز برای پذیرش در رشته‌‌‌های رسانه و روزنامه نگاری در کانادا

شرایط لازم برای پذیرش در رشته رسانه و روزنامه نگاری در کانادا بر حسب مقطع تحصیلی و دانشگاه متفاوت است ولی به طور کلی به شرایط زیر نیاز دارید:

  • معدل: حداقل ۱۵
  • نمره زبان: آیلتس حداقل ۷ یا معادل آن (بعضی از دانشگاه‌ها به نمره آیلتس ۸ نیاز دارند)
  • داشتن مهارت بالا در نوشتن

نکته

برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا مهم است که رشته تحصیلی قبلی شما با رشته تحصیلی جدیدی که پذیرش می‌گیرید، مرتبط باشد و یا اینکه رشته تحصیلی جدید جزو رشته‌های میان رشته‌‌ای باشد مانند مدیریت، بیزینس، مالی و غیره. اگر مایل به تحصیل در یکی از رشته‌های پرطرفدار کانادا هستید ولی سوابق تحصیلی شما با آن متفاوت است، اصلا جای نگرانی نیست. پس از دریافت ویزای تحصیلی کانادا و ورود به کانادا می‌توانید دانشگاه و رشته تحصیلی خود را تغییر دهید و مثلا در کالج در رشته دلخواه خود مشغول به تحصیل شوید و در صورت لزوم پیش نیازهای آن را بگذرانید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 4 =